Once Upon a Time

 

O tym serialu mogła bym napisać całą książkę.

Znalazłam go przez czysty przypadek. Szukałam obrazków związanych z Elsą z „Frozen” i zobaczyłam zupełnie inną Elsę, żywą, podpisaną właśnie tym tytułem. No to sprawdziłam co to takiego to „Dawno, dawno temu.” Zachęcona opisem zaczęłam oglądać. A opis brzmiał następująco:

„Emma Swan (Jennifer Morrison) zdążyła już przywyknąć do swojego monotonnego życia. Gdy w progu jej mieszkania staje Henry (Jared Gilmore), dziecko które dawno temu oddała do adopcji, kobieta postanawia odwieźć chłopca z powrotem do domu. Domem okazuje się małe miasteczko Storybrooke, gdzie według jego słów w pułapce czasowej zostały zamknięte wszystkie znane postaci z bajek i baśni. Henry uparcie twierdzi, że tylko Emma ma moc przełamania klątwy Złej Królowej (Lana Parrilla) i przywrócenie wszystkim szczęśliwego zakończenia.” (za: www.filmweb.pl)

Znów podeszłam trochę jak pies do jeża. Alternatywne historie bajkowe były także wielokrotnie wykorzystywane i opowiadane. Tymczasem serial wciągnął mnie tak bardzo, że przeszłam jak burza przez wszystkie cztery sezony i czekam niecierpliwie na piąty.

Bohaterowie są złożeni, fajnie zagrani, mają swoje charaktery i historie tak skomplikowane, że wielokrotnie robiłam wielkie oczy mrucząc pod nosem „no tak… wszystko jasne…” Fabuła jest złożona i bardzo spójna. Podziwiam geniusz scenarzystów. I choć zdarzały się odcinki przewidywalne a niektóre nawet nudne to było ich tak niewiele że mogę z czystym sumieniem polecić ten serial każdemu, bo każdy znajdzie w nim coś dla siebie.

Dzieło jest też świetną pozycją dla Mistrzów Gry – mamy gotowe postaci, które można żywcem przenieść na sesje, no i zbiór tak dopracowanych historii, że niejeden Mistrz Gry by się nie powstydził tak skomplikowanego scenariusza.

Tylko uwaga – wciąga i uzależnia.

Polecam.

Skomentuj

