Siekieriada 2015

14. sie, 2015

Każdego roku, już od dłuższego czasu, stowarzyszenie Topory organizuje konwent Toporiada. W tym roku miało być inaczej. „Starzy” członkowie stowarzyszenia zbyt wiele mają na głowie zaś „młodzi” dopiero się uczą. Jednak stowarzyszenie postanowiło inaczej. Dano młodym Toporom szansę wykazania się i stworzenia pierwszego, poważnego konwentu, jakim stała się Siekieriada.

Mimo, że nie należę ani do Toporów, ani do żadnego zaprzyjaźnionego z nimi stowarzyszenia, dostałam zaproszenie na tą imprezę i z ochotą je przyjęłam. Konwent miał być kameralny, dla zaproszonych stowarzyszeń. Taka próba generalna dla młodzieży przed Toporiadą 2016 (która, jak obiecało szefostwo, odbędzie się Uśmiech ).

Jaki był plan:

Stworzyć konwent kameralny, z dużą ilością sesji, gier i LARP’em, zakończony imprezą integracyjną.

Miejsce:

Leśniczówka

Temperatura powietrza:

Zaledwie 38 stopni Dziki

Czy się udało?

Zdecydowanie tak!

Kiedy w piątek wieczorem zaczęły się sesje cały plac zamilkł. Prócz cichych głosów Mistrzów Gry i graczy w namiotach, nie było słychać innych dźwięków zaś plac oświetlały jedynie świece używane podczas sesji. Wspaniały klimat na prowadzenie sesji.

Sobota minęła pod znakiem konkursów i LARPa w klimacie Neuroshimy, który był główną atrakcją imprezy. To był mój pierwszy LARP w życiu i dochodzę do wniosku, że to jednak nie moje klimaty, aczkolwiek zorganizowany był świetnie i dał wiele radości uczestnikom. Ja się nie potrafiłam odnaleźć i chyba nie stanie się to moją ulubioną formą rozrywki. Siedzenie przy stole, turlanie kośćmi i główkowanie nad fabułą jest dla mnie dużo ciekawsze.

Konwent zakończył wieczorny koncert zespołu Jolly Roger. Do tej pory nie znałam ich osobiście. Śpiewają szanty i muzykę folkową. No i muszę przyznać, że są świetni! Super się bawiłam. Usiedzieć się nie dało i dopóki grali, mimo upału, „parkiet” był pełen.

Podsumowując – Siekieriada zdecydowanie zdobyła moje serce. Niesamowita atmosfera, fantastyczni ludzie i masa dobrej zabawy. Mam nadzieję, że przyszłoroczna Toporiada będzie równie wspaniała i że nic nie stanie mi na przeszkodzie żeby się na niej pojawić.

A tymczasem „uważajcie na Jaszczembia!!!” Puszcza oko

Jedna uwaga do wpisu “Siekieriada 2015

  1. Pingback: Orichalcum, konwent miłośników Earthdawna | Auraya blog

Skomentuj

