„Un Monstre a Paris” Potwór w Paryżu

Przeglądając na YouTube piosenki trafiłam na jakąś playlistę, na której były piosenki z bajek. Traf chciał, że akurat uruchomiła mi się piosenka po francusku pod tytułem „La Seine”. Urzekła mnie od pierwszej chwili, wpadła mi do głowy i nijak nie mogłam się jej pozbyć. Znalazłam więc chwilę wolnego, odszukałam film, z którego pochodzi i wzięłam się za oglądanie.

Bajka opowiada historię pewnego wypadku. Dwóch nieudaczników narozrabiało w laboratorium naukowca i doprowadzili do stworzenia „potwora”. Maleńka pchła pochodząca od małpy laboratoryjnej (swoją drogą całkiem mądrej) urosła do niebotycznych rozmiarów i uciekła z laboratorium. Wkrótce w Paryżu zaczęła się panika, każdy kto napotkał dziwną postać uciekał przerażony. Uznano, że po mieście grasuje potwór. Pchła trafia w końcu pod teatr, w którym występuje utalentowana piosenkarka, zwana „aniołem Paryża”. Dziewczyna reaguje na potwora jak każdy, ale zamknięta bezpiecznie za drzwiami teatru słyszy delikatną, pełną żalu piosenkę, której autorem okazuje się być, skulona w deszczu, postać potwora.

 Dalej już musicie zobaczyć sami. Bajka jest urzekająca. Stereotypowo pokazuje, że nie ten jest potworem, kto wygląda przerażająco, ale ten, kto ma potworne serce. Jednak robi to w sposób zabawny i uroczy a cudna piosenka i wzruszające zakończenie zostają w pamięci na długo.

Polecam wszystkim. Świetny film na odprężający wieczór.

Skomentuj

