Zjava 2016

20160206_213210.jpgOd Zjavy 2015 zaczęła się moja poważna przygody z konwentami, więc nie mogłam opuścić także tegorocznej. Zwłaszcza, że udało mi się wygrać wejściówkę dzięki zdjęciu kostek z Zorką w roli głównej 😉

6 – 7 lutego Gimnazjum nr 48 w Warszawie po raz kolejny zamieniło się w królestwo RPG’ów, LARPów i planszówek.

Akredytacja błyskawiczna, obsługa w szatni również super i można było ruszyć w szkołę.Niemal od razu trafiłam na sesję. Ponieważ spotkałam znajomych, którzy razem brali udział w sesji konkursowej na najlepszego gracza Gramy Express, namówili mnie, żebym się przyłączyła. Okazało się, że przygoda rozegra się w świecie Warhammera a Mistrzem Gry jest Kaduceusz, czyli zeszłoroczny sekretarz kapituły Quentina. Tak, ten sam, który tak strasznie zjechał mój scenariusz. Przyznam, że trochę niepewnie szłam na tą sesję. Okazało się jednak, że niepotrzebnie. Kadu jest świetnym Mistrzem Gry. Przygoda była ciekawa, bardzo dobrze poprowadzona, no i muszę przyznać, że mechanika, na której ją poprowadził, zdecydowanie odświeżyła moją wiarę, że młotek może być fajny i przyjazny graczom. To było wspaniałe kilka godzin. Najlepszy początek konwentowania.

pol_pl_Szmal-Rebel-1071_2

Zadowolona z sesji przeniosłam się do Games Room’u. Postanowiłam sobie przed wyjazdem na Zjavę, że tym razem muszę pograć w planszówki, bo zwykle omijam Games Room. Na pierwszy ogień poszła karcianka „Szmal” polegająca na budowaniu gangsterskiego imperium (więcej o samej grze znajdziecie tutaj: http://pelnapara.znadplanszy.pl/2015/05/30/do-plecaka-17-szmal-karciane-porachunki-donalda-x/ ) Nie za bardzo przypadła mi do gustu, mimo, że jedną turę udało mi się wygrać.

puerto1Kolejną pozycją było „Puerto Rico” (http://www.rebel.pl/product.php/1,303/11520/Puerto-Rico.html). Przy tej bawiłam się zdecydowanie lepiej. Może dlatego, że mam bzika na punkcie gier, w których można budować miasta i kombinować z zasobami. Graliśmy w 3 osoby a myślę, że na 4 byłaby idealna.

Games Room odwiedziłam ponownie w niedzielę i właśnie wtedy miałam okazję zagrać w domostwo-boxgrę, na którą ostrzę sobie zęby już od dawna, czyli „Tajemnicze Domostwo” (http://portalgames.pl/pl/tajemnicze-domostwo/). Powiem tak – jestem zachwycona! Gra opiera się na skojarzeniach i nawet w dwie osoby świetnie się w nią gra. Trzeba myśleć, kombinować, a wariantów jest sporo. Bardzo polecam. Rozrywka także dla osób, które nigdy w planszówki / karcianki nie grały.

Co poza tym zaoferowała nam Zjava?

Szereg prelekcji o bardzo zróżnicowanej tematyce („Kulty w RPG”, „Gotycki Horror w D&D”, „Erotyka w RPG”, „Robisz to źle – czyli tajniki skutecznej prezentacji” i wiele, wiele innych), LARPY, turnieje, konkursy i, oczywiście, sesje. Niezwykle bogata była także oferta stoisk handlowych.

Informator Zjavy, jak zawsze, przejrzysty i wygodny w użytkowaniu.

Jestem zadowolona z konwentu. Zjava już dawno trafiła na listę moich konwentów obowiązkowych i na niej pozostanie, bo każda wizyta utwierdza mnie w przekonaniu, że warto odwiedzić stolicę i zawitać na owym konwencie.

Skomentuj

