Zapomniana Nierzeczywistość

znJakiś czas temu, dzięki koleżance, miałam możliwość zapoznać się z niezwykłym systemem RPG „Zapomniana Nierzeczywistość.”

Jest to baśniowy system, którego podręcznik próbny zawiera zaledwie 23 strony. „Zapomniana Nierzeczywistość” to opowieść o umierającej Fantazji, która dla dzieci jest prawdziwą, żywą częścią świata. Zwyciężyła trzecią edycję konkursu na autorską grę fabularną Rzut na Inicjatywę. Kolejne trofeum sprowadził do Nierzeczywistości scenariusz Koszmarne Rozdanie, który wygrał w organizowanym na łamach portalu http://www.polter.pl konkursie Kufel, główną nagrodę: Kufel Karczmarza. Sam scenariusz nie jest dostępny na blogu Nierzeczywistości ale można go przeczytać w darmowym fanzinie Spotkania Losowe (numer 1/2015).

W grze wcielamy się w kilkuletnie dzieci, dla których wyobrażony świat baśni naprawdę istnieje i nazywa się Nierzeczywistością. Można się do niej dostać przejściem w szafie albo spod łóżka a nawet z placu zabaw. Całe Zło, które sączy się do świata, pochodzi właśnie z owej baśniowej krainy. To właśnie dzieci, które ze swojej natury mają zdolność dostrzegania prawdziwego oblicza rzeczywistości, mają moc przenikania do Nierzeczywistości i walki ze Złem. Ich rolą jest powstrzymanie tej przerażającej siły i nie dopuszczenie do tego, żeby doszczętnie opanowała serca dorosłych. Oczywiście Zło zrobi wszystko żeby wyrzucić dzieci z Nierzeczywistości i rozpanoszyć się w niej na dobre.

Twórcy gry przygotowali kilka ciekawych krain, takich jak np. Szaruga, gdzie ciągle pada deszcz i jest ponuro czy też Babel, kraina zamieszkana przez “biurkoty” czyli kocich biurokratów. Łącznikiem pomiędzy światami jest Herbaciarnia, która stanowi tygiel światów czy też miejsce spotkań ambasadorów. Ale świat nie jest ograniczony do tej garstki pomysłów – ogranicza nas tylko własna wyobraźnia.

Tworzenie postaci jest bardzo proste. Mamy 5 współczynników: trzy aspekty (Rozrabiaka, Zuch i Mądrala) oraz Fantazję i Samopoczucie. Do każdego z nich przydzielamy od 1 do 5 punktów spośród 15 dostępnych. Każda akcja podejmowana przez postać należy do zakresu jednego z trzech aspektów jej osobowości. Wysokość aspektu wyznacza liczbę k10, którymi rzuca się, by określić, czy akcja się powiedzie. Samopoczucie określa maksymalną liczbę punktów samopoczucia, które może posiadać postać zaś Fantazja jest potrzebna żeby dostrzegać Nierzeczywistość.

Oczywiście nasi dziecięcy bohaterowie posiadają też szereg sztuczek, które ułatwiają im walkę z wielkim Złem. Mamy więc “Nie bój się, to tylko patyk”, “Obudź się, misiu” albo “Boli? Daj, pocałuję”. Twórcy dali nam też kilka przedmiotów o dodatkowych mocach.

“Zapomniana Nierzeczywistość” to prosta w budowie gra, która darowuje nam długie godziny baśniowej rozrywki i pozwala znów poczuć się dziećmi. Cały podręcznik jest dostępny za darmo na stronie: http://zn-rpg.weebly.com/

Reklamy

2 uwagi do wpisu “Zapomniana Nierzeczywistość

  1. Pingback: Wejdź wędrowcze i rozgość się… | Auraya blog

  2. Pingback: Dawno, dawno temu… | Auraya blog

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s