Muzyka, która mnie uwiodła

Na naszych sesjach na żywo, tych od których zaczynałam swoją przygodę z RPG, nie było muzyki. Czasem gdzieś się pojawiła w tle, ale był to dodatek, do którego chyba nikt nie przywiązywał większej uwagi. Pod koniec mojego grania z tą drużyną, nasz MG postanowił to zmienić i sesję otwierał jeden utwór. Zawsze ten sam, dający nam znak, że koniec offtopu i czas wczuć się w postać. Dopiero kiedy weszłam w RPG online okazało się, że muzyka jest ważna, jest fajna, i dobrze dobrana świetnie podkreśla klimat przygody. Właśnie – dobrze dobrana. Uwielbiam muzykę, lubię odkrywać nowości, słucham tak wielu gatunków muzycznych, że ciężko zdefiniować jaki mam gust, a jednak muzyka na sesję stanowiła dla mnie zawsze problem. Grałam u kilku Mistrzów Gry i każdemu z nich zazdrościłam tego niesamowitego wyczucia muzycznego. Sama spędzałam długie godziny przed każdą sesją próbując znaleźć w gąszczu utworów coś, co by pasowało do nastroju, który chcę stworzyć. Czasem mi się udawało, kiedy indziej nie. Prowadzę Earthdawna i muzyka do niego stanowi dla mnie nie lada wyzwanie. A raczej stanowiła.

Pewnego dnieda przyjaciel podesłał mi linka. Na soundcloudzie znalazł utwór zatytułowany „Earthdawn suite”. Byłam zdziwiona, że jest coś takiego i zaciekawiona. Założyłam słuchawki, podkręciłam głośność, włączyłam utwór i zamknęłam oczy (to taki mój sposób na zwizualizowanie sobie efektu, jaki daje muzyka). Już w pierwszych sekundach przeniosłam się do Barsawii! To było niesamowite, bo po raz pierwszy nie miałam absolutnie żadnych wątpliwości, że ta muzyka pasuje na sesję. Po przesłuchaniu, kilka…naście razy, zaczęłam szukać, czy jest tego więcej. Nie było. Z opisu utworu wywnioskowałam, że twórcy tej muzyki to EDko-maniacy. Niewiele myśląc napisałam do zespołu wiadomość. Odpowiedź przyszła błyskawicznie. Nie myliłam się. Ich pasja do Earthdawna i muzyki doprowadziła do stworzenia całego albumu dedykowanego tylko i wyłącznie ED. Byłam wniebowzięta. Wreszcie dostaję w łapki muzykę, która idealnie pasuje do mojego ukochanego systemu.

Album zainspirował mnie do dwóch projektów. Nie zdradzę na razie co to jest ale zachęcam – posłuchajcie, kupcie, pokażcie autorom, że robią dobrą robotę. Może w przyszłości powstanie kolejny album…

Tutaj znajdziecie to wspaniałe dzieło:

https://itunes.apple.com/ie/album/earthdawn/id1084361937

http://www.drivethrurpg.com/product/176071/Earthdawn–Soundtrack-I-MP3-als-Download-kaufen

A tutaj soundcloud dla używających tej stronki:

Z samym zespołem możecie się zapoznać na stronie:

http://x-score.de/


english version

On our live sessions, when I started my adventure with RPG it was no music. From time to time it was played but it was only an addition and nobody attached attention to it. Later our Game Master tried to change it and every session was opened with one track. Always same. It was a sign that we must stop speaking offtop and start playing. When I started playing role playing games online (by roll20) I found that music is important, is great and if properly selected highlight atmosphere on session. Exactly. Properly selected. I love music. I love explore new genres. I listen to so many musical genres so it’s hard to define what is my sense of style. Even for myself. But music on sessions was always problem to prepare. I played with a few of Game Masters and I always envy of their music taste. Myself I spent long hours before every session to find the right music for the scenes and climax  in the jungle of many tracks. Sometimes I succeed, sometimes not. I game mastering Earthdawn and music for it is for me real challenge. But not now.

One day my friend sent mi a link. On soundcloud he found a track named „Earthdawn Suite”. I was surprised and curious that there is something like that. I put my headphones, turn up the volume, turn on the track and close my eyes (this is my way to fully feel the music). In the first seconds I was in Barsaiwe! It was incredible becouse for the first time I have no doubts that this music fits the session. After hearing it a couple times I started searching that there is more tracks like this one. But there wasn’t. From the description of this track I’ve concluded that authors like Earthdawn as much as I love it, so I decided to wrote to Them. The answer from Jan Haak came very quickly. I was right. Their passion for Earthdawn and the music lead them to create all album dedicated only to ED. I was delighted. At least I have a music that will perfectly fit to my beloved system.

This album inspired me for two projects. I can’t tell You jet what this is but I encourage You – listen, buy, show the autors, that their job is good. Maybe, in the future, they will record another one…

Here You can find this awesome work:

https://itunes.apple.com/ie/album/earthdawn/id1084361937

http://www.drivethrurpg.com/product/176071/Earthdawn–Soundtrack-I-MP3-als-Download-kaufen

And this is the soundcloud for users of this page:

With the band You can acquaint here:

http://x-score.de/

Skomentuj

