A na imię jej…

Imiona. To jest zawsze problem. Niezależnie od tego, czy piszę książkę, opowiadanie, czy scenariusz na sesję, czy tworzę nową postać, zawsze mam problem z imieniem. Podobnie jest z Earthdawnem. Specyficzne rasy wymagają specyficznych imion. I choć to fantasy i można nazwać swojego trolla George to jednak fajniej jest, kiedy imię trzyma klimat.

Dlatego podjęłam się karkołomnego zadania zebrania wszelkich imion do ED, które trzymają klimat i pasują do danej rasy. Spis będzie systematycznie uzupełniany – ciężko tak usiąść i wyrzucić z rękawa kilkanaście imion, także zaglądajcie, bo każdego dnia może się pojawić coś nowego 🙂

Zachęcam też żebyście mi wysyłali swoje propozycje. Stwórzmy listę marzeń dla osób z imiennymi problemami 😉

Propozycje podręcznikowe to imiona wzięte z podręcznika do ED, z opisów ras.

Znane postaci ze świata Earthdawna to spis imion, które pojawiają się w historii świata ED, w przygodach, w książkach do Earthdawna.

Moje propozycje to spis imion, które sama wymyśliłam lub które wymyślili moi gracze dla swoich postaci, a także inni Mistrzowie Gry ED.

Krasnoludy

Ta rasa nastręcza niezwykle mało problemów jeśli chodzi o nazewnictwo, ponieważ jest standardowa. Każde imię krasnoludzkie, znalezione w jakiejkolwiek pozycji fantasy, będzie pasowało.

Propozycje podręcznikowe:

Żeńskie – Egin, Jaella, Learka, Maera, Riyla, Seadda, Ysilla

Męskie – Agnar, Bariv, Dagnus, Fignus, Glorin, Hofur, Kordur, Lognar, Noran, Ognus, Paranur, Renar, Sunar, Tusur, Ulrun, Vignor, Vunar, Zognar

Znane postaci ze świata Earthdawna – Gardius, Thom, Tharr, Moschtug, Jeriv, Merrox, Neden

Moje propozycje:

Żeńskie – Fregar, Brodrika, Sigrid, Zorena, Bodena, Asabelle, Budrika, Hilda, Kliwia, Kranka

Męskie – Bardin, Arngrim, Azram, Gudrun, Drumin, Borgli, Kragg, Throbin, Skudd, Waldor, Derral Żelazna Pięść, Gordin, Agardel, Durgol

Jeden z moich graczy, poproszony o historię postaci, stworzył całe drzewo genealogiczne swojej rodziny. Jak na krasnoluda przystało jest ona całkiem liczna, zaś przodkowie pochodzą z Imperium Therańskiego. Oto szacowna rodzina Adalberta Erfinderstauba, wynalazcy therańskiego, począwszy od rodziców w/w:

Anette i Christopher, Anna i Adalbert, Matilda i Raimund, Marceline i Aurelius, Pauline, Friedrich, Klaudia, Gustaw i nasz bohater Thorsten Friedrich Gustav Erfinderstaub III 😀

Elfy

To kolejna z ras, której nadać imiona jest niezwykle łatwo. Możemy użyć dowolnych elfickich imion, od których aż się roi w internecie, albo wymyślić własne na podstawie słowników sperethiel.

Propozycje podręcznikowe:

Żeńskie – Eirdeth, Gaelin, Iathi, Luevia, Nai’ara, Noarethal, Siluath, Tyrnea, Uthwyn

Męskie – Aeraias, Beshar, Caluath, Dremnin, Eytherian, Fithvael, Hareth, Jaren, Kermanthil, Maralan, Pyrail, Rhyvain, Tiathar, Vilmir, Yalathael, Zydan

Znane postaci ze świata Earthdawna – Kethos, Takaris, Preystia, Foelarian, Narrek, Kalourin, Alachia

Moje propozycje:

Żeńskie – Eilejnai, Alanei, Saeliel, Arissa, Melliel Yende, Daelath, Ravenna, Miriel

Męskie – Lejanor, Kreanvor, Shanae Nyallan, Xenom Srebrzysty, Solon, Nuani, Dealga, Kreanvor, Amarin

Ludzie

Fantastyczna rasa, która daje nam nieograniczone pole do popisu. Ludzie są najbardziej zróżnicowaną rasą w ED. Przed Pogromem było w Barsawii wiele różnych kultur ludzkich i każda z nich miała nieco inną charakterystykę. Dlatego jakiekolwiek imię nadacie swojej ludzkiej postaci będzie ono pasowało do świata.

Propozycje podręcznikowe:

Żeńskie – Celina, Elwind, Galdora, Igna, Kelandra, Nahindra, Ophelia, Quelana

Męskie – Alvar, Baldred, Delmor, Fenwill, Honguth, Hyram, Lamand, Melgador, Pandur, Rigus, Santorano, Timbur, Ulgur, Vendar, Wilbur, Xandir, Zidan

Znane postaci ze świata Earthdawna – Hefera, Hiermon, Vistrosh, Solen, Gendel, Jada, Tanaa, Ardelea

Moje propozycje:

Żeńskie – Annabelle, Bellona, Ethel, Nehara, Alija, Varne, Naya, Lilianna Questorius, Karella

Męskie – Tal, Rodryk, Ragatin, Teo, Anvil Dalbar, Navrik Questorius, Brzeszczot, Maruvil

Orkowie

Z orkowymi imionami również nie powinniśmy mieć problemu w ED. Są twarde w brzmieniu. Zwykle zawierają literę „r” i zlepek „gh”.

Propozycje podręcznikowe:

Żeńskie – Lorgha, Orkal, Quan, Ristar

Męskie – Aluk, Brogh, Curst, Drognur, Ekarr, Faghn, Gors, Gharon, Horak, Jurok, Kartos, Kia’k, Mornur, Nago, Pahok, Tok, Uvul, Ulag, Venag, Y’lomm, Zugrut

Znane postaci ze świata Earthdawna – Kwamm, Orguk, Ajmar, Alchiton, Wilsaron, Ghartlik

Moje propozycje:

Żeńskie – Gymora, Abhala, Kybreth, Bertis

Męskie – Derghor, Uglan, Fanghor, Gahantor, Ghartet, Gzarogh, Harag

Trolle

Imiona trollowe również powinny być twarde, mocne. To dumna i porywcza rasa, więc imię musi oddawać jej charakter. Przy trollach mam problem z imionami żeńskimi, więc nie podzieliłam ich na grupy.

Propozycje podręcznikowe:

Bormak, Crygath, Dogul, Emkor, Fograk, Ganlor, Holdur, Irrgam, Jorkaw, Kaan, Lorrm, Mongur, Narkys, Orrguth, Osker, Pawkarr, Quindor, Rothur, Starrk, Tahst, Twak’dar, Urdon, Vigord, Wrogath, Zisgul

Znane postaci ze świata Earthdawna – Drak, Chorak, Kerththale, Vaare Długozęba

Moje propozycje:

Męskie – Farthood Żelazna Pięść, Torghol

Wietrzniaki

Nie ukrywam, że jest to moja ulubiona rasa. Mimo to czasem zastanawiam się bardzo długo, czy dane imię pasuje do wietrzniaka. Powinno być lekkie, wesołe, delikatne. Może być podobne do imion elfich. Zawiera litery „yli”, czasem nawet w dużej ilości.

Propozycje podręcznikowe:

Żeńskie – Aylaa, Cydiilya, Faylaa, Ijundaa, Nyataij, Vaylaa, Ekidii

Męskie – Buukh, Daalan, Ghooru, Gesaale, Hakudaa, Joorn, Kaarth, Leeth, Manataas, Osildaas, Poosim, Qendaar, Pooth, Syildijan, Tinsoo, Ukayaar, Xastiin, Zorisanaal

Znane postaci ze świata Earthdawna – Aemilius, Acharuss, Azim

Moje propozycje:

Żeńskie – Mika, Auraya, Lilka

Męskie – Firr

T’skrangi

Wesołe, pełne życia jaszczury to moja druga ulubiona rasa. Ich imiona powinny byś szeleszczące, zawierają często zlepek „th” czy „ys” oraz apostrofy.

Propozycje podręcznikowe:

Żeńskie – Ch’isha, Ka’Daiyen, T’aysta, Shisa’kas, Ss’kala, Yoke

Męskie – Aysusul, Ayapagoam, Aychasu, D’zurr, Gris’kall, Kar’rath, Kricklas, Kenshan, Rh’gullian, R’ressnosh, San’t, P’shalmar, Schlome, Syrkhan, T’sabur, T’shystalan, Vash’sten, V’stogas, Z’rrt’shulam

Znane postaci ze świata Earthdawna – Ch’elasmo, Ngugh

Moje propozycje:

Żeńskie – Phessaris. Asseara, Shi’sahris, Neshe’ara, Tssarissa

Męskie – Assalin, Thrassos, Ph’essias, Ka’erriash, Thar’zitt, Salazar

Obsydianie

„Ludzie kamienie” to najbardziej przypominające obsydian określenie. Ta specyficzna rasa jest niezwykle cierpliwa i opanowana, jak skała. Ich Prawdziwe Imiona są nie do powtórzenia dla normalnego Dawcy Imion, składa się z kilkunastu a nawet kilkudziesięciu twardych zgłosek. Nie mają też określonej płci, co dodatkowo utrudnia nazwanie naszego obsydianina. Jednak obsydianie znaleźli na to sposób – dostosowują się do środowiska, w którym żyją, często przyjmując także zewnętrzne oznaki płci i nadając sobie imiona łatwe do wypowiedzenia dla innych Dawców Imion.

Propozycje podręcznikowe:

Amaltham, Belarus, Cedrok, Domnur, Erathun, Forr, Gothus, Haralayelus, Imodun, Jarralak, Korum, Laramanus, Monuk, Nostrus, Ophranim, Physt, Quaron, Redurus, Sogun, Torukor, Uhnar, Voltor, Wethysor, Xamdar, Ygasu

Znane postaci ze świata Earthdawna – Isam, Moltaa, Omasu

Moje propozycje:

Hadżar

Theranie

Imperim Therańskie jest wzorowane na Cesarstwie Rzymskim dlatego do wszystkich ras zamieszkujących Therę pasują imiona wzorowane na rzymskich lub łacińskich.

Propozycje podręcznikowe:

Kanidris (Naczelny Gubernator Imperium, Obsydianin), Cha-Thordovis (trollica), T’saanas V’shala (t’skrandzka kobieta), Winasa, Kearos Navarim, Elianar Messias, Fiescapian, Andreax (elf, prawa ręka Kanidrisa), C’aan Aris, Ojplok Pomstujący (ork, dowódca wojskowy), Grovecheus (elf, dowódca wojskowy), Feshavian, Bubac, Keva’con, Chribac, Krotias, Ozfrak, Aeturna, Kebakki, Parragea, Oballa, Tularch, Celeste, Lavinia, Arsacjusz, Lendel, Telanor, Elhadron, Askaran

To tylko odrobina imion z podręcznika do Imperium Therańskiego. Jak widzicie są one bardzo zróżnicowane. Wynika to z faktu, że Thera podbiła wiele prowincji na zachód od Barsawii, także tych bardzo egzotycznych, jak Kreana (pustynia pełna Mumii i burz piaskowych) czy Marak (także kraj pustynny ale wypełniony duchami żywiołów, które, łącząc się z Dawcami Imion, doprowadziły do powstania Jubruków, rasy niezwykle utalentowanych Magów).

Podsumowując – do rdzennych mieszkańców Wielkiej Thery najbardziej pasują imiona rzymskie, zaś mieszkańcy prowincji mogą mieć imiona dużo bardziej egzotyczne i zróżnicowane.

Reklamy

4 uwagi do wpisu “A na imię jej…

  1. Wreszcie. Imiona w światach RPG to coś czego zawsze mi brakowało. Dlatego jeśli w podręczniku podstawowym pojawiały się przykładowe imiona taka gra od razu zyskiwała u mnie plusa.
    Earthdawn też wreszcie coś takiego ma. Dzięki.

    Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s