Garlen

garlen-cieniowana

rys. Ajsaf

Podczas Pogromu wszystkie kaery i cytadele błagały Garlen o opiekę, do tej pory jest ona jedną z najbardziej czczonych Pasji w całej Barsawii. Dawcy Imion nazywają ją troskliwą matką a ona traktuje wszystkich jak swoje dzieci. Poprzez swoich Głosicieli pomaga rannym i chorym, daje ukojenie umierającym. W świecie pełnym przemocy opiekuje się tymi, którzy przedkładają spokój domowego zacisza ponad życie pełne przygód, w szczególności dziećmi i rodzinami.

Ideały

Ognisko domowe, leczenie.

Typowy wygląd

Zazwyczaj objawia się w postaci zmysłowej kobiety z rozpostartymi zapraszająco ramionami, czasem wybiera postać łagodnego mężczyzny.

Typowe elementy

Dom, dzieci, kaer, zamknięte pomieszczenia, woda.

Moce

Garlen leczy rannych, pociesza zalęknionych i w mgnieniu oka potrafi przenieść się do dowolnego domu.

Głosiciele

Wielu obywateli i nawet niektórzy Głosiciele innych Pasji błędnie wierzą, że Głosiciele Garlen chronią się w domowym zaciszu i poświęcają leczeniu ponieważ boją się konfliktów. Jednak każdy, kto kiedykolwiek widział jak umiera ukochana osoba, podczas gdy robił absolutnie wszystko żeby temu zapobiec, wie, że taki akt opieki wymaga dużo więcej odwagi i siły niż ten potrzebny do pokonania wroga.

Większość Głosicieli Garlen to kobiety. Niektórzy wierzą, że Pasja sama zachęca kobiety do podążania jej ścieżką ponieważ ukazuje się jako jedna z nich. Inni przypuszczają, że dzieje się tak dlatego, że kobiety, które noszą nowe życie, potrafią lepiej zrozumieć i bardziej docenić wartość życia, co sprawia że wykazują większe współczucie dla wszystkich żyjących istot.

Nawet najsurowsi Głosiciele Garlen nie tracą swojej wyrozumiałości i hojności. Jeżeli ktoś mylnie uzna ich zdolność do współczucia za słabość może się przekonać, że są zdolni do zdecydowanych działań w obronie tych, którzy znajdują się pod ich opieką. Do tej pory znana jest opowieść o piątce Głosicieli Garlen, którzy odwiedzili kiedyś wioskę niedaleko Powietrznej Przystani. Podczas ich pobytu wioska została napadnięta przez łowców niewolników. Najeźdźcy zostali wycięci w pień a ich krew suto zrosiła szaty Głosicieli.

Przykładowe akty wiary

Uleczyć kogoś z fizycznych ran (mały), otoczyć opieką kogoś cierpiącego na poważną chorobę (średni), ochronić dom/mieszkanie przed atakiem (duży), znaleźć lek na śmiertelną chorobę (epicki).

Pomysły na przygody

Pocieszycielka – Garlen to nie tylko Pasja ogniska domowego ale także pocieszycielka przestraszonych czy przerażonych. Do drużyny zgłasza się głosiciel/głosicielka Garlen. Prosi ich o eskortę. Celem jest pewien kaer w głębi dżungli czy gdzieś wśród stepów. Zapytana odpowie “Oni potrzebują pocieszenia”. Droga nie będzie łatwa a teren w miarę oddalania się od cywilizacji jest coraz dzikszy. Brak wiosek, ruiny, dzikie zwierzęta, konstrukty horrorów. W końcu docierają do kaeru który jest zamknięty. Garlen przysłała głosicielkę/głosiciela na samobójczą misję. Pocieszyć dusze tych, którzy zamknięci w kaerze, zostali zabici przez horrora. Czy drużynie uda się dostać do kaeru? Czy ocalą głosicielkę?

Podróż do domu – Grupa natrafia podczas podróży na wycieńczonych podróżnych. Byli w niewoli a teraz wracają do domu. Jak zachowają się gracze gdy dowiedzą się że to Therańczycy którzy zostali uprowadzeni w odwecie za atak łowców niewolników. Pomogą czy nie?

Klejnot cenniejszy niż złoto – Jakiś bogacz, potężna i wpływowa osoba szuka pomocy dla swojego dziecka. Gdzieś żyje podobno głosiciel Garlen który jest w stanie pomóc. Drużyna zostaje wynajęta by sprowadzić go do domu owego bogacza. Jednak głosiciel odmawia: “Przyjdę i uzdrowię dziecko jeśli wasz zleceniodawca wykona to co teraz powiem…” a żądania głosiciela są dziwne. Przekazanie większości majątku, ufundowanie kilku dziwnych przedsięwzięć a nawet przysięga krwi. Czemu głosiciel Garlen stawia takie żądania. Kim są Ci, którym bogacz miałby pomóc i dlaczego zleceniodawca wpadnie w szał gdy usłyszy żądania? Czy graczom uda się rozwikłać zagadkę? Czy uratują dziecko?

Mój dom to moja twierdza – Gracze trafiają do wioski gdzie w jednym z domów mieszka głosiciel/ka Garlen. Osoba ta zachowuje się bardzo dziwnie. Ma obsesję na punkcie zamykania i ryglowania drzwi. Jeśli gracze trafią do niej z prośbą o pomoc zauważą jak dokładnie zamyka i otwiera drzwi. Zapytana odpowie że Garlen każe jej bronić domu bo zło czai się na zewnątrz. Czy mówi prawdę? Z początku wyglądająca jak szalona może okazać się jednak jedyną osobą która wyczuwa niebezpieczeństwo które wisi nad wioską. Horror? Wyznawcy jednej z szalonych Pasji a może ktoś inny? Jak gracze przekonają głosicielkę/głosiciela do pomocy jeśli wcześniej być może żartowali sobie z jej obsesji?

Uzdrowicielka– Po Barsawii krąży głosicielka Garlen. Tajemnicza osoba, która podróżuje i leczy dawców imion. Zawsze pojawia się tam gdzie wydarzyło się jakieś  nieszczęście. Gracze będą mieli okazję usłyszeć o niej wiele plotek, od tego że to sama Pasja krąży po świecie, do oskarżeń że musi być jakoś powiązana z tymi wszystkimi nieszczęściami bo gdy wybuchnie pożar, czy po bitwie pojawia się jako pierwsza na miejscu. Kim jest tajemnicza głosicielka? Czemu wśród Dawców Imion zdania na jej temat są tak bardzo różne?

Wszystkie dzieci nasze są – Pomysł na miejsce. W jednym z miast prowadzony jest sierociniec dla dzieci, którym zajmują się głosiciele/głosicielki Garlen. Pomysłów na wykorzystanie takiego miejsca może być kilka:

  1. Sierociniec jest zagrożony, prowadzące go głosicielki proszą o pomoc drużynę. Do obrony, zabezpieczenia albo do ochrony podczas przenoszenia się w inne miejsce. Jak będą reagować gracze gdy wokół nich będzie pętać się kilkanaścioro lub więcej dzieci które ciągle będą przeszkadzać, pytać, płakać.
  2. Sierociniec prowadzony przez głosicielki jest równocześnie sponsorowany. Nikt nie wie ale to właściwie szkoła dla uzdolnionych dzieci. Nauczycielami są znani adepci wielu dyscyplin. W mieście ludzie szepczą, ale nie za głośno, bo Ci co zadają za dużo pytań znikają. Kto sponsoruje sierociniec? Dlaczego dzieci są tam szkolone? Po co? I czemu całość ogarnia taka tajemnica?

Dziecięcy świat – W okolicy podobno grasują Therańscy łowcy niewolników, napadają na wioski i porywają tylko dzieci. Ludność szuka ich kryjówki i najmie adeptów do znalezienia i odzyskania dzieci. Gdy graczom uda się znaleźć obóz okaże się że jest w nim kilkadziesiąt dzieci i tylko jedna głosicielka. To ona zabiera dzieci. Dlaczego? Czemu Garlen pozwala na takie działania? Głosicielka mówi o niebezpieczeństwie i klątwie przed którym musi uratować dzieci. Czy mówi prawdę? Czy oszalała? Jasne jest że dzieci nie chcą wracać do rodzin.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s